Video z GoPro kamery z Malého Ježova můžete zhlédnout proklikem přes přiložené foto. V případě zájmu se můžete podívat na další videa od Josefa Hlavničky z této akce ZDE.
Evžen, 2014-12-30
V neděli 28.12. se jel v Malém Ježově u Mladé Vožice volný motokrosový závod "Ježovský ovál". On to dnes už ani není ovál, jako tomu bylo první ročník, ale název tomu zůstal. Dnes se jedná o zhruba půl kilometru dlouhý okruh, plný zatáček a technických prvků včetně brodu. Ten byl hlavní atrakcí hlavně loni, kdy se v něm hned několik motorek "utopilo", letos byl částečně zasypán kamennou drtí. Nechyběly ani dva tradiční umělé dřevěně skoky. Hlavním nepřítelem závodníků byl letos především poměrně tuhý mráz. Trať byla jedna velká ledovka a protože nebyla žádná sněhová pokrývka, nebylo o co se opřít. To se stalo osudným hned několika jezdcům. Zadní kolo bylo neustále ve smyku, velice často i obě kola najednou a nechyběly ani poměrně časté pády. Také jsem se jednou nevyvaroval zbytečnému pádu na odklopené ledovce a poranil si zadní stehenní sval na levé noze, ale snad to bude brzy dobré. Trochu snazší to v tomto směru měli čtyřkolkáři, ti udělali maximálně párkrát "hodiny".
Závodilo zhruba padesát pilotů a přihlížely zhruba tři stovky diváků. V nejpočetněji obsazené kategorii motokros zvítězil zkušený, skoro domácí Martin Kočí (na přiloženém snímku, přes nějž se dostanete na celou fotogalerii Vojty Brázdy), který na zmrzlém povrchu uplatňoval dlouholeté zkušenosti ze závodů v motoskijöringu, dětskou kategorii vyhrála votická Aneta Sichrovská, účastnice MMČR ve třídě WMX (ženy). Výsledky čtyřkolek jsem bohužel nezaznamenal, jen jsem si všiml, že tam pak vítěz dělal po projetí cílem radostí piruetky a nejednomu divákovi naházel bordel za límec...:-)
Velké poděkování za uspořádání tohoto originálního závodu, kde je vždy vše zajištěno příjemným "rodinným" způsobem, patří hasičům z Malého Ježova a pro věc zapáleným lidem kolem nich! Likimu pak děkuji za zapůjčení vyladěné ČZ380, která jela jako z praku:-)
Fotky a možná i nějaká videjka budou následovat. Tak zase za rok na shledanou v Malém Ježově!
Evžen, 2014-12-28
Tak jsem o svátcích opět zalistoval v archivních číslech časopisu Motocross a tentokrát jsem sáhl po přesně 30 let starém vydání (číslo 1/1985).
Hned první tři strany se zabývají novou disciplínou, která přišla ze západu – bikrosem, neboli BMX. Bylo to zrovna období, kdy se na světových motokrosových tratích objevili jezdci, kteří byli typičtí svým mladým věkem a zvláštní lehkostí jízdy. A společným jmenovatelem byl právě bikros. Oficiálně tato disciplína vznikla již na počátku 70. let v USA, do Evropy se dostala až zhruba o 10 let později. V bývalém ČSSR se tehdy bikrosem hodně zabýval ing. Jiří Heiník, který byl i autorem článku. Jak je možné se dozvědět i z ostatních článků tohoto vydání, byly prostřednictvím časopisu Motocross osloveni potencionální pořadatelé, kteří by chtěli pořádat bikrosové závody v sezóně 1985, třeba ve svých motokrosových areálech, a nebo i v městských parcích či jen prázdných parkovištích.
Tématem bikrosu se v jednom z článků zabýval například i tehdejší státní trenér Jan Strach. Na otázku ohledně zvláštního způsobu jízdy některých amerických jezdců v MS v motokrosu doslova říká: „Někteří američtí nebo západoevropští motokrosaři předvádějí na tratích kousky, nad kterými se doslova tají dech. Například na jedné trati byl vytvořen umělý dvojskok, jakýsi velbloud, jehož hrby od sebe byly vzdáleny 16 metrů a za ním následovala po deseti metrech ostrá zatáčka. Někteří jezdci najeli na první hrb tak rychle, že se vznesli do výše až 5 metrů, v letu natočili motorku napříč směru jízdy, pustili řídítka a pozdravili fanoušky, znovu srovnali motocykl do směru, dopadli na svah za druhým vrcholem, ubrzdili motocykl a bez problémů zatočili. Jsou to doslova žongléři na motocyklech.“
Jak bylo patrné z dalších odpovědí, jezdci byli odkojeni právě bikrosem a později vyrůstali na prvních stadionkrosech. Na základě takovýchto poznatků ohledně technických prvků na motokrosových tratích ze světa pak vznikla mj. i třeba lavice na trati v Kaplici (pod tribunou), která je tam dodnes…
Marodku ze zimní přípravy pak hlásí například reprezentanti Kunc, který si při tělocviku přetrhal vazy v rameni, nebo třeba Špaček, který si přerazil lícní kost při lyžování.
Zajímavé také je prohlédnout si celkové výsledky Mistrovství ČSSR 1984, resp. jména jezdců. Ve výsledcích je tam mj. možné objevit například otce dnešních předních závodníků, jako např. Vláďa Terešák, František Soldát, Štefan Bučenec, Jan Brabec, Otakar Toman a další. Vzhledem k tomu, že všech třech třídách (125ccm, 250ccm a 500ccm) startovalo celkem 120 závodníků, tak to zase moc metaforu o jablku, co nepadá daleko od stromu, nepotvrzuje…
Zajímavý je též rozhovor s trenérem tehdy asi nejlepšího motokrosaře planety, Američana Ricka Johnsona, který vyprávěl, jak Rick zvedal nad hlavu činku nadhozem o váze 85kg (ruku na srdce, kdo to z dnešních motokrosařů dá…?) Nebo jak se Rick věnuje vedle tvrdého tréninku i odpočinku, aby nebyl zbytečně přetrénovaný. Jeho heslo bylo, že „Jste-li unaveni a nejste si jisti, zda máte trénovat, raději netrénujte!“
Rozhovor s Angličanem Dave Thorpem (na snímku ze závodu MS 500ccm v Hawkstone před zaplněným domácím publikem v roce 1984, kde obě jízdy vyhrál), tehdejší hvězdou MS královské třídy 500ccm zase poodkrývá, jak David začínal s fotbalem a v patnácti letech měl možnost podepsat smlouvu s jedním ze špičkových anglických klubů Queens Park Rangers, jak se pak ale přeci jen rozhodl pro dvě kola před kopačkami. Jak pak budoval svou kariéru nejprve na Kawasaki za velké podpory svého otce, než si ho všimla Honda, kde dostal tovární motocykl, ale nebyl u ní zcela spokojen. Přesto patřil už zhruba ve dvaceti letech mezi nejlepší světové jezdce královské třídy.
Zajímavý je i kalendář tehdejšího mistráku, včetně významných mezinárodních závodů a závodů MS. Jediní dva pořadatelé, kteří jsou dodnes na seznamu pořadatelů MMČR jsou Kaplice a Loket.
Za zmínku stojí i celkové výsledky MS všech tří tříd. Ani zde není moc shodných jmen se soupiskou dnešních závodů MS, resp. Tam nenajdete skoro žádné. Pouze až na 37. místě MS třídy 500cm v roce 1984 figuruje jistý Holanďan Peter Herlings – nejspíše otec dnes fenomenálního Jeffreye Herlingse.
Tak snad toho nebylo z toho archivu moc a dočetli jste až sem…
Evžen, 2014-12-27
Zdravím všechny příznivce jihočeského motokrosového střediska! Rád bych Vás informoval o aktuálních záležitostech v souvislosti s nově vzniklým SMS Jižní Čechy. Členy výboru klubu se stávají Jaroslav Vrchota a Zdeněk Blábolil. Nejpozději do poloviny ledna 2015 bude pak jmenována i Sportovní komise SMS Jižní Čechy. Co nejdříve chceme zveřejnit podmínky získání licence motokrosového jezdce na rok 2015, ceník, číslo účtu pro platbu licence a příslušné formuláře. Nejpozději do konce prvního lednového týdne proběhne kalendářní porada krajských SMS ohledně sestavení kalendáře krajských přeborů v motokrosu na rok 2015.
Za SMS Jižní Čechy
Evžen Zadražil, předseda organizace, 2014-12-17
V pondělí, 15. prosince 2014 proběhla v Soběslavi schůze jihočeského krajského motokrosového střediska SMS Jižní Čechy.
Zúčastněni: Petr Rada, Radek Bareš, Jan Froněk st., Josef Pekař, Petr Starý, Jaroslav Vrchota, Milan Heřman st. a Evžen Zadražil. Omluven: Jiří Teplý
V úvodu schůze byla Janem Froňkem st. podána informace o změně ve vedení jihočeského motokrosového střediska (SMS Kaplice). Štafetový kolík po něm převzal Evžen Zadražil. Středisko se nyní bude jmenovat SMS Jižní Čechy a bude mít sídlo v Chýnově. Bude založeno nové občanské sdružení pod hlavičkou Autoklubu ČR, nové číslo účtu, atd.
V nejbližší době bude aktualizováno členství ve Sportovní komisi, která se bude skládat ze zástupců angažovaných licencovaných týmů, pořadatelů závodů, případně zástupce jezdců.
Informační web www.smskaplice.cz již nebude od této doby relevantní, oficiální informační zdroj o dění v SMS Jižní Čechy bude web www.motosportchynov.cz, kde bude vytvořena speciální sekce. Stejně jako v předešlých letech bude vydán tištěný program tohoto seriálu se startovními listinami jezdců, prezentacemi týmů a sponzorů, informacemi o středisku, atd. Bude vytvořeno i nové logo SMS Jižní Čechy.
Počet závodů seriálu SMS Jižní Čechy by se měl zachovat, stejně jako pořadatelé, dojít by mělo jen k minimálním změnám. Fokus bude kladen na finanční soběstačnost pořádání jednotlivých závodů (bez dotací střediska).
Cílem pro sezónu 2015 pak mj. dále bude uskutečnit soustředění pro juniorské jezdce pod vedením kompetentní osoby, vytvořit družstvo pro jednorázový závod MMČR družstev a slavnostní vyhlášení sezóny s oceněním nejlepších jezdců seriálu.
Další schůzka SMS Jižní Čechy se uskuteční v lednu 2015. Probírat se bude kalendář SMS Jižní Čechy 2015 a případné změny pravidel (např. postupový klíč z hobby kategorií, možnost startu ve více kategoriích, systém bodování, atd.).
V nejbližších dnech zde dostanete informaci o podmínkách vyřízení si licence jezdce přes SMS Jižní Čechy.
Evžen Zadražil, 2014-12-15
Nikde už se nekrosí, závody se žádné nekonají, večery dlouhé jsou, a tak jsem trochu prolistoval motokrosové archivy. Z obrovského štosu motokrosového materiálu jsem namátkové vytáhl bezmála 30 let staré vydání čtvrtletníku Motocross (konkrétně číslo 3/1986), který již za komunistů vydával celkem progresivní články "o západních věcech", jakoby si ho tehdejší cenzura snad ani nevšimla.
A tak jen útržkovitě, co mě třeba zaujalo a o co bych se s Vámi rád podělil. Například jak lékaři zjistili, že tehdy nejlepší československý reprezentant Petr Kovář zhubne během dvou jízd závodu MS 4kg na váze, jak si lepil samolepky po koupelně, protože mu je manželka Irenka zakázala lepit v kuchyni a nebo jak chodil po úspěšných taženích ze závodů MS na večeři do tehdy známého pražského hotelu Panorama.
Nebo třeba tehdy úřadující mistr světa 250ccm Rakušan Heinz Kinigadner se po přestupu do královské třídy 500ccm zlobil, že jeho týmový kolega, Američan Danny Chandler (to je mimochodem ten týpek, co je tváří jednoho s černobílých designů trička z kolekce 101 Underground Riders) tehdy vyžadoval od konstruktérů stále větší výkon, což Kinimu nevyhovovalo (jezdily na stejných továrních strojích KTM). Také popisuje, jak si nepředstavoval, že bude přestup do 500ccm tak složitý, že ti borci tam tehdy uměli zajet za jakýchkoli podmínek na jakýchkoli tratích. Nebo jak ho psychicky deptal Angličan Thorpe svým neskutečným sebevědomím, když hned na začátku sezóny každému rozhlašoval, jak bude mistrem světa. A taky že byl.
Nebo jak třetí muž MS 250ccm Bulhar Dimitar Rangelov vzpomínal na závod MS v Belgii, kdy do posledního kola najížděl na druhém místě, už živě viděl odměnu 3500USD, ale jak mu pak náhle selhalo srdce, na místě zkolaboval a byl pak dva týdny v nemocnici. A také jak rád poslouchal Karla Gotta a jak dostal za úspěšnou reprezentaci Bulharska Mercedes 300 Diesel (ve východním bloku tehdy auto snů).
Zajímavý je též rozhovor s tehdejším špičkovým reprezentantem Zdeňkem Špačkem, kde se mj. zmiňuje, jak neměl rád zimní motokrosy (kontrolní závody reprezentantů), že by se zkrátka venku mělo jezdit, až když se "chytí kolo" a ne na ledu, že to zbytečně vede k úrazům před začátkem sezóny, nebo jak jel v mistrovství ČSSR na jistotu, kdežto ve světě že to nešlo, tam že se muselo pořádně tahat celých 40 minut.
Z technických novinek byla tehdy představena ve svých prvopočátcích zadní kotoučová brzda, konkrétně na strojích ATK a Fantic. Ale ne na zadním kole, ale na hnacím pastorku! Nicméně čas pak ukázal, že se toto řešení neprosadilo.
Šikovní svazarmovci z AMK Petrovice u Karviné tehdy slavili úspěch se startovním zařízením, padajícím proti směru jezdce. Jeho výrobu agilně nabízeli i pro ostatní automotokluby v ČR.
Nebo jak někdejší mistr světa třídy 500ccm Angličan Graham Noyce vyprávěl, jak opustil po sedmi letech hondu, která údajně začala šetřit a přestoupil ke KTM. Jak se později ukázalo, s KTM už na vrchol nikdy nevystoupil.
Našly by se další a další zajímavé informace, těch časopisů, doplněných krásnými kreslenými obrázky Petra Trojana a fotkami Mirka Jirečka mám hromadu a listovat mě v nich věru baví. Možná to bude někoho zajímat, pamětníky to třeba potěší. Když bude zájem, tak zase někdy zalistuji v archivu:-)
Evžen, 2014-12-06
K předním jihočeským týmům již dlouhodobě patří Moto Team EXCEL Racing, sídlící v Žabovřeskách. Na otázky, určené manažerům týmů, jsme se zeptali jeho manažera Milana Heřmana ml.:
Ahoj, jak jsi byl spokojen s letošní sezónou po stránce organizační?
Ahoooooj, tak letos to šlo celkem dobře. Neúčastnili jsme se žádné Evropy a ani seniorské republiky (částečně kvůli rozdělené závodů Veteránů), zůstali jsme však v juniorském mistráku (Tomáš Trnka) a soustředili jsme se spíše na tratě, které nás baví, něž na seriály. Nejvíc závodů jsme tedy odjeli v jihočeském krajském přeboru, i když ne všechny. Dále jsme se také účastnili závodů po celých Čechách, regionální přebory (Buell), regionální závody (Pohár sv. Petra), nějaký ten Šumavský pohár a také MotoCare Amatér Cup. Tým šlape tak, jak má. Máme důvěru známých značek a našich dlouholetých partnerů, takže si nemůžeme stěžovat.
Co výsledky Vašich týmových jezdců? Kdo Vám udělal největší radost?
Výsledky? V rámci seriálu Jihočeského krajského přeboru dobré. Tomáš Trnka ve své první sezóně v MX2 - 5. místo, Vladimír Trnka v OPENech - 3. místo, Zdeněk Velký - Veterán absolutně 3. místo, Veterán 50+ - 1. místo, Veterán 60+ - 1. místo, Milan Heřman - Veterán absolutně 5. místo, Veterán 50+ - 3. místo Gusta Svoboda - Veterán 60+ - 2. místo. V juniorském mistrovství republiky nás potěšili zejména dílčí úspěchy Tomáše na tratích v Nové Pace a Krásné Lípě (8. a 9. místo ve druhých rozjížďkách)
Jaké Tě napadnou „highlights“ z letošních závodů?
Tak určitě bych do toho nej zařadil poslední závod KP v Klukách, kde dokázal Vláďa Trnka dát holeshot a 4 kola vodit OPENy :-D
Můžeme nahlédnout pod pokličku, co se u Vás v týmu vaří na příští sezónu 2015?
V současné době chystáme jednu nabídku pro seriál juniorského mistrovství České republiky, ale nemohu zatím prozradit o co půjde :-( V letošní sezoně jsme sledovali jednoho klučinu na 85-tce, tak uvidíme, co se bude dít :-D
Jakou změnu v prostředí českého motokrosu bys nejvíce uvítal?
Tak tohle je otázka na hoooodně dlouho. Já jsem zastáncem radikálních řešení, tzn. předělání kompletního systému (sportovní stránka, finance, marketing, management, atd.).
Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho štěstí!
www.motosportchynov.cz, 2014-12-04
V sobotu 29. 11. 2014 se v hotelu Prachárna u Olomouce sešla zajímavá motokrosová sešlost - parta devadesáti závodníků, kteří během své sportovní kariéry oblékali dresy jednotlivých Dukel v tehdejším Československu. Na fotkách (které pořídil Míra Jireček, proklik přes přiložené foto) uvidíte zvučné jména jezdců, kteří v minulosti něco dokázali v seriálu MS, přirozeně na motocyklech strakonické ČZ. Ve foto galérii je také vidět krásná sbírka těchto mašin, která zde byla prezentována motokrosovým nadšencem z Chrudimska.
Motokrosová akce začala v hotelu v pravé poledne slavnostním přípitkem, obědem a potom se už jenom mluvilo, vzpomínalo, fotilo a zase dokola vzpomínalo na zlaté časy našeho motokrosu.
Zdařilé setkání mistrů řidítek uspořádal bývalý reprezentant Dukly Olomouc Pavel Jiříček. Pavel to vše pečlivě předem připravoval, také pochopitelně zahajoval, režíroval a potvrdil mi, že koncem tohoto týdne udělá podrobný report o této bezesporu zajímavé motokrosové události.
Za pozvané motokrosaře - Petr Kovář
Především poslední sezónu byl na jihu Čech hodně vidět aktivní motokrosový tým Kamikaze. Jeho jezdec i manažer v jedné osobě Pavel "Pedro" Doubek nám také odpovídal na otázky:
Jak jsi byl spokojen s letošní sezónou po stránce organizační?
Ahoj všichni! Letos jsem se zúčastnil dost závodů, tak jsem to mohl porovnat a řekl bych, že ta úroveň se zvedla. Jeli jsme s teamem MotoCare Amater cup (MAC) a já ještě SMS Kaplice a musím říct, že se mi docela líbilo. Na MAC je taková atmosféra velkých závodů a hodně jezdců, na kraji se mi líbí délky tréninků i závodů, víc jsme si zazávodili. A chod našeho týmu? Správná parta lidí vždy utvoří dobrý tým. Myslím, že jsme letos udělali kus práce a musím klukům poděkovat.
Co výsledky Vašich týmových jezdců? Kdo Vám udělal největší radost?
Letos byl docela dobrý rok, vyhýbaly se nám zranění a bojovali jsme. Nejlepší výsledky měl Vojta Holeček a já. Vojta byl druhý v Šumavském poháru ve třídě MX2, já druhý na Amater cupu též v MX2. Hodně mě potěšili kluci, co jeli letos poprvé celou sezonu v MAC. Michal Chocholoušek 9. v MX1 a Petr Dubský 11. v MX2.
Jaké Tě napadnou „highlights“ z letošních závodů?
Já si vybavuji a rád vzpomínám většinou jen na svoje a týmové zážitky, ale určitě mezi největší patří náš zatím největší společný úspěch, a to 3. místo na družstvech v Pacově na MotoCare Amater Cupu.
Můžeme nahlédnout pod pokličku, co se u Vás v týmu vaří na příští sezónu 2015?
Tak na příští rok máme pár nápadů a návrhů co změnit, ale všechno záleží na penězích, je to v dnešní době složité. Co se týče jezdců, tak tam je to tak nějak stejné, někdo zůstane, někdo odchází a s někým jsem v kontaktu a "jednáme" o příštím roce, ale je ještě brzy na závěry, to se teprve uvidí.
Jakou změnu v prostředí českého motokrosu bys nejvíce uvítal?
Když vezmu ty seriály, kde jezdím, tak si myslím, že občas je natahován program zbytečně dlouhou polední pauzou a tudíž se i dlouho končí. Ale nejvíc bych se snažil zapracovat na mávačích. Několikrát se mi letos stalo, že jezdec spadl a mávač zasněně se sluchátkami v uších koukal do prázdna a nereagoval. Jde především o bezpečnost a když už si tam jde vydělat pár stovek, tak ať si je zaslouží. Jinak je to většinou docela v pohodě.
Tímto chci za celý Kamikaze racing team popřát všem soupeřům vše nejlepší do nového roku a na jaře zase na trati:)
Díky a ať se nadále daří!
www.motosportchynov.cz, 2014-11-27
Přinášíme Vám další interview s manažerem týmu, jehož jezdci se aktivně účastní jihočeských motokrosových seriálů. Tentokrát se jedná o přední český motokrosový tým ORION - RS Petrol, kde je dlouholetým manažerem bývalý vynikající motokrosový reprezentant Petr Kovář. Prioritou tohoto týmu jsou samozřejmě závody ME a MMČR, ale někteří jeho jezdci se pravidelně objevují také na jihu Čech (MAC, KP, atd.).
Jak jsi byl spokojen s letošní sezónou po stránce organizační?
Myslím si, že český šampionát byl letos ochuzen o jezdce, kteří závodí v Německu při tamním ADAC mistrovství (třeba Neugebauer), jinak závody byly opět zajímavé (zpestřené o boje třídy 85 ccm plus ženy a Veteráni). V našem týmu Orion-RS Petrol to klapalo a závody jsme si užívali.
Co výsledky Vašich týmových jezdců? Kdo Vám udělal největší radost?
Franta Smola obhájil medailové umístění z loňského ročníku, ale progres u něho letos nebyl takový, jako třeba loni. Nicméně za dva roky co závodil v našem dresu, zaznamenal hodně kvalitních výsledků, je relativně stále mladý závodník a pokud bude na sobě makat, jezdit v tvrdé konkurenci, jsem přesvědčen, že má před sebou ještě dost kvalitních sezon. Bartoš to je žijící legenda (ikona) našeho týmu. Petr je starý lišák, ví moc dobře jak se má připravovat, aby i ve svém pokročilém věku stále proháněl daleko mladší soupeře. Letos bral titul vicemistra v seriálu mistrovství Evropy, doma si polepšil o dvě místa v mistráku a v konečné klasifikaci Buksa/Ados byl šestý.
V družstvech jsme si polepšili o jednu pozici, ve složení (Smola, Krč, Bartoš) jsme v Lokti dosáhli na stříbro. Mně osobně udělal letos velkou radost 11letý Petr Rathouský, který v juniorském šampionátu třídy 65 ccm dlouho sahal po medaili, ale na posledním podniku se vyválel a z tohoto důvodu závod nedokončil. To ale nevadí (pády k motokrosu prostě patří) - ukázal letos svůj velký potenciál, zaznamenal slušný progres proti loňsku a to je hodně důležité pro jeho růst!
Jaké Tě napadnou „highlights“ z letošních závodů?
Líbil se mi letos souboj Michek - Richier v mistráku do zranění Francouze i v MXdvojkách to docela vřelo (naznačili zlepšení mladí jezdci), potom mě zaujal tuhý boj Smola - Michek v Pacově v druhé rundě a Bartoš mně nadchl bojovností v Lokti při zápolení týmů, kde patřil k nejlepším!
Můžeme nahlédnout pod pokličku, co se u Vás v týmu vaří na příští sezónu 2015?
Tak už je asi uvařeno, můžeme prostřít. Ferry odchází po dvou letech od nás do jiného prostředí, naopak naše řady rozšíří junior Jonáš Nedvěd. Bartoš má u nás exkluzivní smlouvu do sta let, takže tady není co řešit, Voženílek pojede snad také dál stejně jako bratři Rathouští, Šimek a Vávra.
V současné době připravujeme nadcházející nový ročník v motoskijoringu ORION- SHIVA KTM CUP 2015, kde Orion tradičně reprezentují Pavel Kunc a Michal Roušavý - pochopitelně se svými lyžaři (parťáky). Za pořadatele si přeji, aby letošní "Paní" zima byla pro tento sport příznivá, rozhodně příznivější než loni. Jinak se snad sejdeme v Želči (u Tábora), kde by seriál mohl příští rok vypuknout - díky týmu Motosport Chýnov a nadšencům okolo Evžena Zadražila.
Jakou změnu v prostředí českého motokrosu bys nejvíce uvítal?
To je těžká otázka, křiklounů jak zlepšit podniky u nás jsem během své závodní i posléze manažérské činnosti zažil opravdu hodně, ale pořád je to stejné - když přijde do tuhého, tak zase maká jenom pár bláznů. Zlepšit se dá vždy něco, ale dnes jsou potřeba proto finance, nadšení, podmínky a pak i to štěstíčko.
Takže nejenom pořadatelům, ale i krosákům přeji do příští sezony hodně kvalitních sponzorů, zdraví a pak snad přijdou i ty nápady k lepšímu.
Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně štěstí!
www.motosportchynov.cz, 2014-11-25